آجیل و مغزها در بارداری 

مصرف آجیل در ماه های بارداری - خوردن بادام در بارداری

 

آجیل و مغزها در بارداری :  

مغزها سرشار از مواد معدنی هستند. مثل مس، منگنز، منیزیم، سلنیوم،روی، پتاسیم و حتی کلسیم و ویتامین E  و به راحتی قابل حمل هستند.

گرچه چربی بالایی دارند اما برای شما مفید هستند. پس به طور کلی آجیل و مغز بخورید.اگر به سرعت وزن تان بالا رفت، مقدار کمتری بخورید، اما اگر وزن تان خیلی افزایش پیدا نکرد، با توجه به میزان مجاز کالری مصرفی در دوران بارداری مصرف آجیل را ادامه دهید.

آجیل و مغزها در بارداری ماده غذایی بسیار مقوی و تطبیق پذیرند.  با هر چیزی می توانید آنها را ترکیب کنید : سالاد، پاستا، گوشت وغذاهای پخته شده.
 می توانید با همه این مغزهای مفید و خوشمزه، یک غذای کاملا ایرانی به اسم آجیل پلو درست کنید.

یکی از مواد غذایی که خوردنش در سه ماهه دوم بارداری بسیار مفید است بادام است. هر آنچه قرص های مکمل اسید فولیک برای پیشگیری از بروز نواقص نوزادی به شما می دهند، بادام به طور طبیعی در خود دارد.

در این دوران خوردن روزی ۲۰ عدد مغز بادام به مادران توصیه می شود. خوردن بادام خام بهتر از بادام بوداده است ولی اگر بادام بو داده می خرید از تازه بودن آن مطمئن شوید.

می توانید بادام را همیشه همراه داشته باشید و هنگام گرسنگی آن را به عنوان یک میان وعده مصرف کنید.

 

منبع: خودمراقبتی هفته به هفته بارداری/ تهیه و تنظیم محمدکیاسالار، زهرا مدد ی طائمه

<