ماهی در بارداری

ماهی خاصیت های زیادی برای مادر و بچه دارد. از جمله موارد زیر:

_رشد جنین را تقویت می کند: اولین منبع گوشت پروتئین و آمینو اسیدی ضروری است که به ساخت تمامی سلولهای جنین کمک می کند از پوست گرفته تا ماهیچه ها، مو و استخوان.

_ برای تکامل مغز بچه بسیار مفید است: به ویژه ماهی های روغنی مثل کیلکا منبع بسیار خوبی از اسید چرب امگا ۳ است که اثبات شده است توانایی مغز بچه را افزایش م یدهد. در سه ماهه سوم این موضوع اهمیت بیشتری پیدا م یکند چون رشد مغز جنین سریعتر است.
_حافظه شما را تقویت م یکند: در رابطه با افزایش توانایی مغز، دریافت کافی امگا ۳ می تواند به تقویت حافظه کمک کند  مخصوصا در زمان بارداری.

_ خلق و خو را بهتر می کند: مصرف مناسب و کافی امگا ۳ و DHA خطر افسردگی طی بارداری و افسردگی پس از زایمان را کاهش می دهد.

_ تقویت کننده قلب است:یک رژیم غنی از ماهی خطر بیمار یهای قلبی را کاهش م یدهد چون باعث کاهش لخته شدن خون و سطح تر یگلیسرید (چربی خون) می شود و اگر فشار خون داشته باشید منجر به کاهش آن می شود.

_خطر زایمان زودرس را ممکن است کاهش دهد: محققان مشاهده کرد ه اند که در مناطقی که ماهی بیشتری مصرف می کنند،میزان زایمان زودرس  کمتر است.

_زنان باردار و شیرده می بایست هر هفته حدود ۲۲۴ تا ۳۳۶ گرم، دو تا سه بار در هفته ماهی مصرف کنند.

ماهی در بارداری

روش سالم و صحیح طبخ ماهی در بارداری:

در دوران بارداری خوراک سوشی ممنوع است. و این در مورد هر غذای خام دیگری نیز صدق می کند چرا که دربرگیرنده باکتری و انگل هایی هستند که برای جنین خطرناک است.نکانی درباره تعیه ماهی که کمک می کند کمتر در معرض مواد آلوده باشید:

*ماهی تازه از فروشگاه هایی که می دانید ماهی را در شرایط مناسب نگهداری می کنند خرید کنید.اگر نمیخواهید فورا آن را بئزید در ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید.

*از تخته گوشتی جداگانه استفاده کنید،برای ماهی،سبزیجات یا میوه هر کدام جداگانه باشد.

*بهترین نحوه پخت ماهی،بخارپز کردن و یا پختن آن با سبزیجات است.

*از سس و ادویه جات یا ترشی استفاده نکنید.

*در کنار ماهی حتما از ویتامین C لستفاده کنید.مثل لیمو ترش یا نارنج تازه

<