دمنوش های مفید دوران بارداری

دمنوش های مفید دوران بارداری

چای معمولی یا معطر سیاه، سبز و سفید مصرف کنید. در حاملگی مصرف به اندازه بابونه  نیز اشکالی ندارد. همچنین می توانید چای بدون کافئین خود را با پوست پرتقال یا لیمو، تکه های میوه (سیب، آناناس، گالبی)، دارچین یا میخک ترکیب کنید. از زنجبیل و عسل و لیمو ترش هم غافل نشوید.

چای سبز نیز در دوران بارداری در حد اعتدال ضرری ندارد اما یادتان باشد مقدار زیادی کافئین دارد البته کافئین آن از قهوه کمتر است.

هرگز از گیاهان خودرویی که در باغچه خانه تان است دم نکنید مگر اینکه دقیقا بدانید چیست و اینکه خطری نداشته باشد. به طور کلی، اگر می خواهید بهتر بخوابید، انرژی بیشتری داشته باشید، از سرماخوردگی مصون بمانید یا سوزش سر معده تان کمتر شود، درمان های طبیعی را در پیش بگیرید و روندی سالم که مطابق با رژیم غذایی بارداری شماست را دنبال کنید.

 

دمنوش های گیاهی توصیه شده

دمنوش نعناع در بارداری

از نعناع تازه یا خشک شده به عنوان دمنوش می توانید استفاده کنید، همانند دم کردن چایی دمنوش را آماده کنید. بعد از جوش آمدن، آب بر روی قوری حاوی نعناع ریخته و بگذارید ۵ دقیقه دم بکشد. نعناع حالت تهوع صبحگاهی و سوزش سردل را برطرف می کند. در ماه های اولیه بیشتر پزشکان مصرف این دمنوش را برای مقابله با حالت تهوع صبحگاهی توصیه می کنند.

البته نعناع قابض است و در مصرف آن اعتدال باید رعایت شود.

دمنوش های مفید در دوران بارداری

دمنوش بابونه و بهار نارنج در بارداری

بهترین دم نوش برای این دوران برای مادرانی که احساس اضطراب و استرس بیشتری دارند و نیاز به آرامش دارند، دمنوش بابونه و بهارنارنج است. بابونه و بهار نارنج را مخلوط کنید و مثل چای دم کرده و میل نمایید. این دمنوش، ضداسترس و آرامبخش می باشد.همچنین بابونه با بی خوابی مقابله می کند. مصرف آن قبل از خواب عالوه بر ایجاد خواب، باعث آرامش هم می شود

دمنوش های مفید در دوران بارداری
<
error: لطفا کپی نکنید !!